Πρώιμη ανίχνευση και πρόληψη δυσκολιών
Οργανώθηκε από το 2ο ΚΕ.Σ.Υ. Α ́ Θεσσαλονίκης και το Τμήμα Προσχολικής Αγωγής, σε συνεργασία με το Συντονιστή Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης κ. Πολυχρόνη Ευκαρπίδη και τις συντονίστριες εκπαίδευσης κ. Ζησοπούλου Ελένη και Τσαβδάρη Αναστασία, στις 30/11, 01/12 και 02/12 του 2020.
Η υποχρεωτική φοίτηση των προνηπίων στα νηπιαγωγεία φέρνει μία νέα πραγματικότητα, καθώς πλέον σε μία τυπική τάξη φοιτούν αρκετά παιδιά από 3μιση έως 4μιση ετών.
Η νέα πραγματικότητα φέρνει και νέες προκλήσεις στη σχολική πράξη οι οποίες αφορούν:
1 ) την πρώιμη αναγνώριση ανησυχητικών στοιχείων και συμπεριφορών
2 ) τον εντοπισμό των μαθητών που είναι εν δυνάμει σε θέση να αναπτύξουν σοβαρές δυσκολίες
3 ) την ανάπτυξη τεχνικών πρώιμης παρέμβασης για την πρόληψη εμφάνισης σοβαρών δυσκολιών σε επόμενα στάδια της εκπαίδευσης.
Η διεθνής επιστημονική κοινότητα συνεχώς επισημαίνει το σημαντικό ρόλο της προσχολικής εκπαίδευσης στην πρόβλεψη/πρόληψη σημαντικών δυσκολιών μάθησης ή/και συμπεριφοράς υποστηρίζοντας ότι «ο καλύτερος τρόπος για να λύσεις ένα πρόβλημα στην εκπαίδευση είναι να το προλάβεις, πριν αυτό εμφανιστεί!» Kroesbergen & Van Luit, 2014.